Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

5 Temmuz 2018 Perşembe

YÜCE DAĞI KÜSTÜRMEK

       




            Uzayan yollar var önümde, dağlardan denizlere inen yollar. Sonunda küstürmeyi başardım seni ,efkarı duman olmuş yüce dağım,   gidiyorum işte atımın terkisinden anlarsın geri dönmeyeceğimi , dönemeyeceğimi. Küstürdüm işte seni,  ay'ı saklarsın benden artık , heybetin yıldızlara da yeter de sen benim gibi vicdansız olamıyorsun. Yolların bugün çok zor , engebeli , tehlikeli , biliyorum istemiyorsun gitmemi. Ben senin yolunda tökezlemezdim hiç , bırak bari giderken rahat gideyim , hayallerimle çıktığım yokuşlarını , her birine ad verdiğim kayalarının altında ezilerek iniyorum, büyüttüğüm ağaçların şimdi yüreğime çarpıyor , daha fazla uzatma gecelerini karanlıkta kar boğazlarına düşüyorum yüreğimi üşütüyor , hakettim biliyorum ama ben zaten hiç bir zaman yatağında akan su olmadım , bir gün çatlamış topraktan sızıp kuruyacağım belliydi.  Evet kuruyorum yüce dağım senin suyun kurudu , soluyorum yüce dağım en sevdiğin çamları çam keseler ağlarıyla sardı , bitiyorum yüce dağım yolun sonuna yaklaştıkça en sert kayaların toprak oluyor. Bulutlarını içime çektiğim dağım , sularından  kana kana içtiğim dağım , güneşini ayını yıldızını sevdiğim yüce dağım , rüzgarında atımı sürdüğüm dağım , gidiyorum. Dikenlerini dök yoluma , sularında boğ beni , ağaçların yıkılsın başıma , atımın ayağı tökezlesin çukurunda , en sevdiğim kaya yuvarlansın üzerime, ben yolunda öleyim ama küsme bana. Ne yaparsan yap gidiyorum işte , ceylan'ın pınara inişi senin olsun , rüzgarında dans eden kuşlar senin olsun ,  ama annesini kaybetmiş kuzuya dikkat et sana beni hatırlatsın , her sabah gelirken yolda beni bekleyen ben geçtikten sonra havalanan adını bilmediğim kuşa selam söyle beklemesin beni. Şimdi kim türkü söyleyecek sana , kim ateş yakıp oturacak , cırcır böceklerine kim kızacak , çobanlarına kim yoldaşlık edecek , en tepeye çıkıp da o bulutlarını kim içine çekecek , şimdi sakladığın aya kim bakıp bakıp seni görecek , rüzgârına kim at sürecek , gece uğultusundan hoşlanmazlar bile.  Güle güle yüce dağım gidiyorum ben , atımın terkisinden anlarsın sen. 

1 yorum:

  1. Yazılar nefis. Ancak mizanpaj eksik. Videolara da bayıldım. Sanki motorun üzerinde ben varmışım gibi; kamera açıları mükemmel... Hasan EJDERHA

    YanıtlaSil